Srpen 2008

NÁVRAT KRÁLOVNY SNĚHURKY

30. srpna 2008 v 10:08 ! Aktuálně !

NÁVRAT KRÁLOVNY SNĚHURKY

Amy Lee z Evanescence se svěřila Pamele Chelin s podrobnostmi o novém albu skupiny, o její psychoterapii, o posedlosti smrtí a o tom, proč není goth
Je konec jara a zpěvačka a textařka Evanescence, Amy Lee, pobývá v Torontu, aby zde vystoupila na Much Music Video Awards. Během svého pobytu se schází s novináři a hovoří o posledním albu Evanescence, nazvaném The Open Door. Jde o nástupce úspěšného alba Fallen z roku 2003, kterého se po celém světě prodalo 14 milionů kopií, v Kanadě s rekordně největším počtem prodaných nosičů na osobu.
Když Amy sedí na gauči v hotelu v centru města, připomíná vám mnohem více Betsey Johnson [newyorská módní návrhářka, zabývající se žensky působící módou; pozn. překl.] než truchlivou gotickou princeznu. Je oblečena hravě, má na sobě šedé tričko s červenými srdíčky a černou sukni s bohatou růžovou spodničkou. Na sukni si přišila "cupcake" - dortík vystřižený ze saténu [cupcakes = malé dortíky v papírových košíčcích; údajně jedno z oblíbených Amyiných jídel; pozn. překl.]. Navzdory kouřově černému líčení, které zdůrazňuje její velké a podmanivé modré oči, ze slečny Lee neprýští temnota ani dramatická atmosféra, která prostupuje videoklipy skupiny. Je také mnohem hezčí než před kamerou, protože je velmi drobná, ale má spoustu energie, což se projevuje tak, že se hodně hýbe a živě gestikuluje, aby podpořila svá slova. Stojí nohama na zemi, je skromná a jen zřídka jí chybí úsměv.
Je to mnohem bujnější Amy Lee, než ta, co spolupracovala na Fallen. Za posledních pár let mnoho věcí změnila a je šťastnější. Z předmětu hitového singlu "Bring Me To Life" je nyní její přítel; vyměnila kytaristu a spolutextaře Bena Moodyho; přestěhovala se z Kalifornie do New Yorku; a také za sebou zanechala množství negativních představ o sobě díky psychoterapii. Je pro ni přirozené mluvit až překvapivě upřímně o sobě i o jejích uměleckých postupech. Amy Lee je zpět. Ale tentokrát se vrací ve šťastně černé barvě - "back in a happy black" :) [narážka na Back in Black, první album legendární kapely AC/DC nahrané bez zakladatele Bona Scotta, který zemřel - pozn. překl.].
Co znamená název alba 'The Open Door'?
Pokud by existovala krabice, ve které bych byla, rozhodně by do ní vedlo mnoho cest - skladatelská, hudební, můj osobní život - a týká se to právě těch dveří, které jsou nyní otevřené a kterými už se nebojím projít. Vyrostli jsme v muzikanty a umělce a pokud jde o mně, jsem unavená z nekonečného fňukání o tom, jak hrozné všechno je, aniž bych se zvedla a změnila svůj život. Víte, je to, jako když si musíte sáhnout až na samé dno a zdá se vám, jako by se všechno už jednou stalo. Všechno se zhoršovalo a zhoršovalo právě proto, že jsem zůstala pasivní, nic jsem nedělala ani nic nezměnila. Takže jsem odřízla pár pout. Prodala jsem svůj dům a hromadu věcí a přestěhovala jsem se do New Yorku, a ta změna zapříčinila, že jsem sama sebe opravila, cítila jsem se líp a také jsem byla lepší.
Co je na téhle desce jiné, než na předchozí?
Zkoušela jsem změnit způsob psaní textů, aby byly více doslovné. Název prvního singlu, "Call Me When You're Sober", zní jako popový song, ale není. To, co je na tom vtipné, je, že to takhle miluju. Není možné to chybně vykládat. Na Fallen jsem se pokoušela nechat věcem otevřené významy, takže zůstaly nadčasové. A vždycky jsem milovala dvojsmysly, a stále miluju písně, ve kterých jde o jednu věc, ale hluboko pod ní je další, jiný význam. Na druhou stranu, někdy opravdu chci na něco přesně ukázat, a už se nebojím to udělat.
Máš song pojmenovaný 'Lithium', což je droga obvykle užívaná pro léčbu maniodepresivity. Proč jsi ji zmínila jako název songu?
Je to metafora pro otupělost. Znala jsem lidi, kteří lithium brali, a je to něco, co ve vás způsobí netečnost, přestanete mít osobnost a nic necítíte. Ten song je o tom, jak miluji svůj smutek. Je to pravda a je to něco, co ze mně dělá skladatele. Někdy mám takové nálady. Nejsem smutný člověk, ale chci také zůstat zamilovaná do své bolesti. Pojetí songu se týká toho, zda si vybereš být šťastný. Chci zůstat zamilovaná do své bolesti, ale také ji chci nechat odejít.
O kom nebo o čem je song 'Real Love' a co znamená skutečná láska pro tebe?
Ten song je o mé sestře (zemřela, když byla Amy malá). To je určitě skutečná láska. Skutečná láska je nekonečné odpuštění. Dokonce i předtím, než vůbec uděláš chybu, víš, že to nevadí. 'Neexistuje nic, co bys mohl udělat, aby to způsobilo, že bych tě přestala milovat.' Je to šílená věc. Nevím o žádném vztahu s klukem, kde nebyla žádná věc, kterou neměl dělat.
A 'Snow White Queen' je o...?
Je to o obtěžování. Já jsem ta postava, já jsem Královna Sněhurka. Zažila jsem pár neobvyklých případů lidí, kteří mě sledovali. Napsala jsem to jejich způsobem, taková změna perspektivy. Druhá sloka je z mé perspektivy, refrén je z perspektivy pronásledovatele. Nahání to husí kůži a je to skvělé.
Jsi ještě v kontaktu s Benem Moodym?
Ne. Nejsem s ním vůbec v kontaktu.
Je částí té skupiny lidí, které jsi odřízla?
(úsměv) Ano.
No, jeho příjmení je Moody. [náladový; pozn. překl.]
To bylo vždycky to vtipné. Náladový.
Víra je ústředním tématem The Open Door, včetně víry v sebe a víry ve štěstí. Je tohle tvůj nový způsob myšlení?
Ano, jistě. Vždycky jsem byla ten, co čeká, než si ostatní nakoupí a pak jde do výprodeje. Chodila jsem na psychoterapii po skoro celou dobu skládání téhle desky a začínali jsme s interpretací snů. Vždycky jsem mívala noční můry, skoro každou noc, a bývaly tak živé a barvité, že jsem si je psala do deníku a schovávala jsem ho v pokoji. Jedno z témat, která se často vracela, bylo, že stojím na ledě, ale pod vrstvou ledu byla všechna možná mrtvá těla. Pod každým povrchem něco hrozilo. Třeba jsem si šla do garáže pro kladivo a viděla jsem velikého mravence - a pod tím ledem byla spousta těchto zabijáckých mravenců. Bylo to tak, protože jsem měla strach, že i když věci jdou v této chvíli správně, nemůže to tak zůstat. Opravdu jsem nevěřila ve šťastné konce. Už jsem strašně dlouho žádnou podobnou noční můru neměla. Myslím, že teď dokážu věřit ve štěstí. Prostě jsem byla dost odvážná, abych to změnila.
Stále se zdáš poměrně fixovaná na smrt. Má to vztah ke smrti tvé sestry?
Ano. Vždycky jsem byla posedlá smrtí, už od dětství. Jsem prostě taková smrtí posedlá osoba. Celou střední školu jsem ujížděla na Dylanu Thomasovi [velšský básník, neurotik a alkoholik, 1914-1953; pozn. překl.]. Mám ráda Sylvii Plath [americká spisovatelka, 1932-1963, napsala autobiografii o svém zápase s depresí a neschopností vyrovnat se se smrtí otce; pozn. překl.] a je mi jasné, že to tolik "sedí" k tomu, co si o mně všichni myslí, ale je to prostě tak. Myslím si, že to spolu souvisí právě proto, že když se to stalo, byla jsem velmi malá. Bylo mi šest let, a to se prostě vůbec nepočítá. Takže je to trochu praštěné a já jsem tím byla vždycky posedlá. Ne vždycky to je negativním způsobem. Nebojím se, že umřu, ale mám strach, že někoho uvidím umírat. Je to pojem smrti a ztráty. Jsem trochu posedlá smrtí - vždycky jsem byla - a naší hudbě to dává část toho zvuku a to vzezření. Je divné, že jednoho dne prostě vstoupíme do jiného světa.
Jako osoba nepůsobíš jako "gothic", nicméně ve vaší hudbě a ve vašich videoklipech ano.
Myslím, že toto je velmi povrchová úroveň. Lidi se podívají na obrázek a vidí, že mám tmavé oční linky.. a tak mi začnou říkat 'goth'. Jo, hudba je epická a éterická. Miluju přestrojení a jednou z mých oblíbených věcí je viktoriánský styl a temnota, ale je to mnohem víc stylizace, než osobnost. Nechci vstávat každý den o dvě hodiny dřív, abych si mohla namalovat nový obličej. To prostě nejsem já. Je to těžké, když máš popsat svůj hudební styl. Pokud bych nebyla hudebník a byla bych jen mnou, nikdy by mě nikdo jako 'goth' nepopsal. Mám ráda černou, vypadá na mě dobře (smích). Líbí se mi hodně různých věcí. Mám ráda podivné, zajímavé a temné věci, ale zároveň si třeba můžu přišít na sukni cupcake, dělám praštěné vtipy a jsem blázen.
Zdroj: Access All Areas, říjen-listopad 2006
překlad: © by Rionka

Amyin Charlie =D

30. srpna 2008 v 10:05 | Misha |  ! Aktuálně !
Věděli jste, že Amy má jizvu, kterou pojmenovala Charlie?

AMY LEE: Gotická frontmanka Evanescence postrkuje své fanoušky do "světa hrůzy"

Kde jsi a co vidíš?
Jsem v Council Bluffs ve státu Iowa, kde se chystáme vystoupit, a vidím kluky z našeho týmu, jak si venku dávají cigaretovou pauzu. Flákají se, protože tam nejsem a nepopoháním je bičem.
Je nějaká část tvého těla, kterou během léta schováváš?
Tady na rameně mám jizvu, kterou se snažím schovávat pořád. Je opravdu hnusná a já ji nesnáším. Každý si myslí, že je to nějaká plíseň nebo vyrážka. Ale já jsem to pojmenovala - je to Charlie - a teď už spolu vycházíme mnohem lépe.
Jaký sport by se měl objevit na letní olympiádě?
Backgammon. V téhle hře jsem nejlepší.
Poranila tě někdy nějaká mořská potvora?
Jednou mě kousla medúza do ucha. Pamauju si jenom, že jsem ležela na pláži a brečela a táta mi stříkal do ucha a všude okolo. Počkat.. to bude znít strašně hnusně! Myslela jsem gel s aloe - táta na mě opravdu nečůral.
Zažila jsi nějaký letní flirt, kterého bys litovala?
Nemyslím. Vztahy, kterých lituju, trvaly roky.
Jaký je tvůj nejméně oblíbený song od Beach Boys? Nápověda: jmenuje se "Kokomo".
Ten song mám ráda! Když to vyšlo, byla jsem malé dítě a v mých nočních můrách to všichni mí kamarádi zpívali a tancovali. Byl to prostě cool dětský song, a já jsem nebyla tolik cool, abych ho znala.
Jakou nejhorší letní brigádu jsi dělala?
Jednou jsem hlídala děti, které byly absolutně příšerné. A když říkám "příšerné", myslím tím toho, co se vykakal do krabice, kde měla kočka záchod. Byl zvyklý chodit na nočník, takže věděl, co má dělat, jen prostě kašlal na mně.
Jaká byla tvá nejhorší rodinná dovolená?
Vlastně ta poslední, loni v létě. Moje rodina odjela na Floridu, na místo zvané Perdido Key. Je to něco jako dělnická Riviéra. Měla jsem pár dní volno, tak jsem tam zajela, abych se s nimi viděla, ale skončilo to tak, že tam pro nás šest byl jen jeden hotelový pokoj. Musela jsem spát na rozkládacím gauči s bráškou, který spí napříč přes postel a kope lidi do obličeje. Byla to moje jediná pauza během turné a já jsem byla celou noc vzhůru. Bylo to horší než tourbus. Ale tenhle druh zlých časů je zábavný - pamatuješ si je navždy.
Tak, Princezno Temnoty, vyčůrala ses někdy v bazénu?
Snažím se nedělat to pravidelně:) Ale jako dítě jistě ano. Pokud jsi nikdy nečůral v bazénu, tak jsi skutečně nežil.
Proč bychom měli opustit své klimatizované sídlo a jít se na vás v létě podívat na Family Values Tour?
Protože sedět na gauči je ubohé! Bude to úžasné - je tu spousta kapel naživo, takže dostanete spoustu randálu za málo peněz. A myslím, že spousta našich fanoušků se bojí fanoušků Korn, což je správné. Potřebují postrčit do světa hrůzy.

Sally's song

30. srpna 2008 v 10:02 | Misha |  ! Aktuálně !
Walt Disney chystá předělávku sondtracku k legendárnímu filmu Nightmare Before Christmas. Je to Amyin nejoblíbenější film a tak není příliš překvapivé, že jednu z písní na albu - Sally's Song - nazpívá sama.

Noční můra se vrací

Walt Disney vydá "Nightmare Revisited,", kolekci předělávek a nových nahrávek inspirovaných filmem "Tim Burton's The Nightmare Before Christmas" z roku 1993. Album vyjde 30. září.
Danny Elfman znovu nahrál "Opening" a "Closing" a Korn, Amy Lee, Plain White T's, Rise Against, Rodrigo y Gabriela a Flyleaf přispěli svými verzemi písní ze soundtracku. CD bude jako hlavní bonus obsahovat trailer na film.
Kompletní seznam tracků:
1. Overture - DeVotchka
2. Opening - Danny Elfman
3. This Is Halloween - Marilyn Manson
4. Jack's Lament - All American Rejects
5. Doctor Finkelstein/In The Forest - Amiina
6. What's This? - Flyleaf
7. Town Meeting Song - Polyphonic Spree
8. Jack And Sally Montage - The Vitamin String Quartet
9. Jack's Obsession - Sparklehorse
10. Kidnap The Sandy Claws - Korn
11. Making Christmas - Rise Against
12. Nabbed - Yoshida Brothers
13. Oogie Boogie's Song - Tiger Army
14. Sally's Song - Amy Lee
15. Christmas Eve Montage - RJD2
16. Poor Jack - Plain White Ts
17. To The Rescue - Datarock
18. Finale/Reprise - Shiny Toy Guns
19. Closing - Danny Elfman
20. End Title - The Album Leaf
21. Oogie Boogie's Song - Rodrigo y Gabriela
Zdroj: evanescencewebsite.com, 7.8.2008

The Cranberries - Zombie

27. srpna 2008 v 19:52 | Misha |  Akordy Pro Monču =)
The Cranberries - Zombie
Emi - C - G - D (4 x)
1. EmAnother headC hangs lowly,
G child is slowly taDken.
EmiAnd the violence causedC such silence.
Who areG we misDtaken ?
But you seeEmi, it's not me, it's not myC family,
in your heGad, in your head they are fightDing.
R:
With their Emitanks, and their bombs,
and their boCmbs, and their guns
in your heGad, in your head they are Dcryin'.
In your Emihead, in your Chead, ZombGie, Zombie, ZombDie -
ie - ie.
What's in your Emihead, in your Chead,

ZombGie, Zombie, ZombDie - ie - ie - ie - Emioh.

C, G, D, Emi, C, G, D
tu tududu....


2. Another mother's breakin'
heart is taking over.
When the violence causes silence
we must be mistaken.
It's the same old theme since 1916,
in your head, in your head they're still fightin'.
R:

..... ie - ie - ie - Emioh. oh oh ohC oh Goh ohDEmiie-ah ah C, G, D
http://www.youtube.com/watch?v=IZV9orYORi8&feature=related na tohle koukni a není možné aby se ti to nezalíbilo ;-) Je to staré a moc hezké a v oroginále si to taky pusť :)

Evanescence-Bring Me To Life

22. srpna 2008 v 17:24 Akordy Pro Monču =)

EmiHow can you see into my Amieyes, like open doors?
EmiLeading you down into my Amicore, where I've become so numb.Emi
Without a
Amisoul, my spirit sleeping somewhere Emicold,
until you find it there and
Clead it Amiback n.chome.



EmiWake me up, wake me up inGside, I can't wake up, wake me up inDside.
Save me, call my name and
Emisave me from the dark.
Wake me up, bid my blood to
Grun, I can't wake up, before I come unDdone.
Save me, save me from the
Eminothing I've become.



Now that I know what I'm with
Amiout, you can't just leave me.
Breat
Emihe into me and make me Amireal, bring me to Emilife.



Wake me up, wake me up in
Gside, I can't wake up, wake me up inDside.
Save me, call my name and
Emisave me from the dark.
Wake me up, bid my blood to
Grun, I can't wake up, before I come unDdone.
Save me, save me from the
Eminothing I've beCcome.D
Bring me to
Emilife.
I've been living a lie, there's nothing inside
C.
Bring
Dme to Emilife.


AmiFrozen inGside without your Dtouch, without your Emilove, darling.
AmiOnly Gyou are the Blife among the dead.
EmiAll of this time I can't believe I couldn't see,

kept in the dark, but you were there in front of me.

I've been sleeping a thousand years, it seems,

got to open my eyes to everything.

Without a thought, without a voice, without a soul,

don't let me die here.
There must be
Csomething more.
Bring
Dme to Emilife.


Wake me up, wake me up in
Gside, I can't wake up, wake me up inDside.
Save me, call my name and
Emisave me from the dark.
Wake me up, bid my blood to
Grun, I can't wake up, before I come unDdone.
Save me, save me from the
Eminothing I've beCcome.D
Bring me to
Emilife.
I've been living a lie, there's nothing inside
C.
Bring
Dme to Emilife.

Evanescence-Tourniquet

22. srpna 2008 v 17:22 Akordy Pro Monču =)
Tahle není tak těžká jak vypadá:D :D :D A jak si zprvu plašila :D
Tourniquet
GI tried to kill the Cpain

Ambut only brought Emmore

Gi lay dyiCng

and i'm pouring Amcrimson regretEm and betrayal

AmI'm dying Empraying Ambleeding and Emscreaming

Amam i Gtoo lostC to be saved

Amam i too lGost?





chorus:

Cmy God my Fmaj7tourniquet

reCturn to Gme salAmvation

Cmy God my Fmaj7tourniquet

reCturn to Gme salvAmation





do you remember me

lost for so long

will you be on the other side

or will you forget me

i'm dying praying bleeding and screaming

am i too lost to be saved

am i too lost?





my God my tourniquet

return to me salvation

my God my tourniquet

return to me salvation





(play same as chorus)

my wounds cry for the grave

my soul cries for deliverance

will i be denied Christ

tourniquet

my suicide

Lucie-Amerika

22. srpna 2008 v 17:20 Akordy Pro Monču =)
Teš bombové:-PA to možni zvládnu aj já ne?:D
Amerika

Amerika
/mel.: D,D,H,D,D,D,E,H,A; A,A,G,A,G,A,H,G /

1. GNandej mi Ddo hlavy tvý Amibrouky
A Bůh nám seber beznaGděj
V duši zbylo Dsvětlo z jedny Amiholky
Tak mi teď za to vynaGdej
Zima a Dpromarněný Amitouhy
Do vrásek stromů padá Gdéšť
Zbejvaj roky Dasi ne moc Amidlouhý
Do vlasů mi zabroukejC... pa pa pa G
pa pa pa Emipá, pá pa pa G
pa pa pa Emipá, pá pa pa G

Tvoje oči jenom žhavý tóny
Dotek slunce zapadá
Horkej vítr rozezní mý zvony
Do vlasú ti zabrouC
pa pa pa pá, pa pa pa pá, pá pa pa pá ..

© Na obloze krídla tažnejch ptáků
Tak už na svý bráchy zavolej
Na tváře ti padaj slzy z mraků
A Bůh nám sebral beznaděj
V duši zbylo světlo z jedný holky
Do vrásek stromů padá déšť
Poslední dny hodiny a roky
Do vlasů ti zabrouká...
pa pa pa pá, pa pa pa pá, pá pa pa pá ..

Robbie Williams

22. srpna 2008 v 17:14 | Misha |  Akordy Pro Monču =)
Taky toho pana Robíka nemám ráda ale ta písnička je prostě hezká..to mi nevezmeš:D
Angels
E I sit and wait.

Does an A angel contemplate my fate C#mi, H

And do they E know the places where we go

when we're Asus2grey and old. C#mi, H

Cuz I have been A told that salvation

lets Asus2their E wings unfold. C#mi

So when I'm D lying in my bed,

thoughts A running through my head,

and E I feel that love is dead.

I'm loving D angels E instead.



®: And through it H all she offers me C#mi protection,

a lot of love and A affection, whether I'm right or E wrong.

And down the H waterfall wherever it may C#mi take me,

I know that life won't A break me.

When I come to E call, she won't D forsake me.

I'm loving angels E instead.



When I'm feeling weak

and my pain walks down a one way street,

I look above and I know

I'll always be blessed with love.

And as the feeling grows she breathes flesh

to my bones and when love is dead,

I'm loving angels instead.



®:



solo



®:

Meredith Brooks-Bitch

22. srpna 2008 v 17:08 Akordy Pro Monču =)
Myslím že tohle zvládneš..přesto se na to koukni na těch Tvých stránkách:)
1 Verse:
I haA, A/Dte the world today
You're so good to me I know but I can't chA, A/Dange
fism
Try to tell you but you look at me like
hm
Mabye I'm an angel underneath
DInnocent and sweet

2 Verse:
YesterdayA, A/D I cried
Must have to leave to see the softer A, A/Dside
fism
I can understand how you can be so confused
hm
I don't end to you
DI'm a little bit of everything
DI wrote into one

Chorus:
AI'm a bitch I'm a lover
EI'm a child I'm a mother
hm
I'm a sinner I'm a saint
DI don't feel ashamed
AI'm your hell I'm your dream
EI'm nothing in between
You know you wouldn't have fismi, Dit any other way

3 Verse:
So takeA, A/D me as I am
This may mean you have to be a stronger maA, A/Dn
fism
Just to show that when I start to make you
hm
Nervous and I am going to extremes

DTommow I will change
DAnd today won't mean a thing

Chorus:
AI'm a bitch I'm a lover
EI'm a child I'm a mother
hm
I'm a sinner I'm a saint
DI don't feel ashamed
AI'm your hell I'm your dream
EI'm nothing in between
You know you wouldn't have fismi, Dit any other way

Outro:
AI'm a bitch I'm a queen
EI'm coldness on my knees
hm
When you hurry when you suffer
DI'm a angle undercover
AI been… I been…
ECan't say I'm not alive
You wouldfismi, Dn't want it any other way

Co řekla Amy

19. srpna 2008 v 21:00 | Misha |  ! Aktuálně !
Neříkám že je to aktuální...ale takové něco co eště třeba někdo neví ani já jsem nevěděla :D
"Nechci urazit naše první nahrávky, protože je miluju, ale nové album mám raději. Na debutové albu jsem byla mladá a malá a bála jsem se odhalit sama sebe. Teď mluvím z mého opravdového srdce, které není pořád nešťastné."
"S Benem to bylo vždy jen: 'Ne, ne to není moc komerční.' Je tak osvobozující, že za mnou už nikdo nestojí a neshazuje mé nápady dolů."
"Bylo to i trochu dramatické. Když jsme začli nahrávat, byla jsem na nádherném temném místě-byla noc a já stála na dvorku, měla jsem puštěné Pink Floyd na plné pecky a skočila oblečená do jezera. Stalo se to v ubrečeném, tvrdém období."
"Terry a já jsme do textů vložili sami sebe. Já jsem žena mého světa a vím, že jsem řekla, že chci, abychom byli oba rovnoprávní textaři tohoto alba. Ale mám vidinu, že tuhle kapelu až příliš miluju, že bych pro ni obětovala cokoliv. Každý píšeme jinak-některé věci jako Evanescence, některé ne. Všichni jsme muzikanti a touto nebo jinou cestou, všichni právě teď děláme hudbu. Plánovai jsme jít do studia a nahrávat album tři týdny...A já nemůžu jako blázen pořád čekat. Jsem tak nedočkavá jako vy a umírám proto, abyste naše CD konečně syšeli. Jsem pyšnější a více zamilovaná do nové hudby více než hudby z Fallen. Je vážná, nápaditá, oduševnělá, sexy a jiná - ale stále přirozená-Evanescence. ( A ne, neodejdeme ze scény až album výjde.) Miluju Vás a vím že negativita přichází z toho přílišného čekání a touhy z naší nové hudby. Jsem tak šťastná, ale opravdu konec znepokojování... Myslíte, že jste uvnitř naší kapely? Je to celý můj život."


Jak to vypadalo s členy před svatbou

19. srpna 2008 v 20:57 | Misha |  Evanescence členové =)

Evanescence prožili divoké chvíle. Minulý měsíc kapelu opustili dva členové a Amy Lee musela rychle najít náhradníky, den před tím, než se vdávala. Týden bez spousty vystoupení a pár dní odpočinku byl vítán.
"Přesto to byl dost rušný týden. Na jeho začátku jsme měli dvě show v Paříži , v Zenithu. To je nádherná hala ve které jsme před pár lety točili DVD. Bylo pěkné se sem zase vrátit. A když už jsi v Paříži, musíš navštívit Eiffelovu věž a samozřejmě taky Louvre," říká Amy.
Cestovat po turné v autobuse není zrovna okouzlující, podle Amy Lee. "Je to standart, spíš na velmi malém prostoru, skoro jako v nějaké rakvi. A když někam jedeme, hrajeme Scrabble." Zpěvačka říká, že raději cestuje autobusem, než letadlem. "Jo, protože na letišti čekáš hodiny a musíš se potýkat s ochrankou. Cestování autobusem mám vlastně ráda."
To je dobře, protože pro příští čtyři nebo pět týdnů bude Amy trávit právě v autobuse, Amy říká:"Jedeme na nějaké festivaly a taky budeme v Evropě natáčet náš nový klip. Bude to v Budapešti, kde jsem nikdy před tím nebyla, a tak se moc těším."
Od dramatického odchodu Rockyho a Johna z kapely se k Evanescence připojili Will a Troy. "Den před mou svatbou jsem najednou musela najmout dva nové členy", říká Lee. "Bylo to něco jako: 'Jak se máte? Oh, zítra se vdávám, není to nic velkého. Mimochodem, chcete se připojit k naší kapele?' Ale kluci byli fakt šťastní, že se můžou přidat a během uplynulých týdnů byli opravdu skvělí."
V neděli byla skupina v Amsterdamu, během volného dne před vystoupením na festivalu Pinkpop. "Samozřejmě jsme byli na památkách a projeli se na loďkách." Autobus na Pinkpop se docela dost zpozdil. Ovšem Amy obvykle zůstává v pohodě, i když jsou potíže. "Na turné jsme od října a po chvíli už se prostě nedokážeš vztekat. Když má někdo o vystoupení špatné zprávy, myslíš si: 'Oh, dobře...' Kdybych si měla dělat něco ze všeho, co se pokazí, zbláznila bych se."
Když se ale něco pokazí během show, Amy to z míry vyvést dokáže: "Hráli jsme na festivalu společně s Billy Corganem, když byl v Zwanu. Pro legraci jsme chtěli zahrát song od Smashing Punpkins, Zero. Totálně jsme ten song zkazili, text jsem zazpívala úplně blbě. Doufám, že se Billy nedíval."

Diskografie

19. srpna 2008 v 20:45 | Misha |  Evanescence diskografie
diskografie
The Open Door
  1. Sweet sacrifice
  2. Call me when you're sober
  3. Weight of the world
  4. Lithium
  5. Cloud nine
  6. Snow white queen
  7. Lacrymosa
  8. Like you
  9. Lose control
  10. The only one
  11. Your star
  12. All that I'm living for
  13. Good enought


Životopis

19. srpna 2008 v 18:43 | Misha |  Serj Tankian ( Սերժ Թանգյան )

Serj Tankian
(arménsky Սերժ Թանգյան) (* 21. srpna 1967 Bejrút, Libanon) je arménsko-americký zpěvák, skladatel, básník, aktivista a multiinstrumentalista, je známý především jako zpěvák metalové skupiny System Of A Down (SOAD). V roce 2002 Serj Tankian a Tom Morello spoluzaložili neziskovou sociálně-politickou organizaci Axix Of Justice (česky Osa spravedlnosti) . Za svou kariéru vydal pět alb se SOAD, jedno s muzikantem jménem Arto (Serart) a 23. října 2007 vydal sólové album Elect The Dead.

Biografie

Tankian se narodil 21. srpna 1967 v libanonském Bejrútu. On a jeho rodina v roce 1975Los Angels. V Bejrútu Tankian bral jaké malé dítě lekce hraní na Flétnu. Později vystudoval marketing a obchod (Marketing and Business) na Stanford University a před začátkem hudební kariéry založil softwarovou firmu. V roce 1993 založil svoji první rockovou hudební skupinu, její název byl Soil (nemá nic společného se skupinou SOiL). Jejími členy byli Daron Malakian, Domingo Laranio, Dave Hakopyan a později i Shavo Odadjian. O dva roky později, v roce 1995, po nahrávání a koncertu odešli Dave a Domingo. Shavo kontaktoval bubeníka Andyho Khachturiana, tito čtyři lidé se stali základem skupiny, která byla přejmenována na System Of A Down.
Během hraní v SOAD Serj zpíval nějaké písně i v jiných skupinách jako např. píseň Mushroom Cult a zpíval i vokály v písni Mein od skupiny Deftones. Produkoval album Enter the Chicken od skupiny Buckethead a zpívá vokály v písních od Buckethead jako jsou We Are One, Coma a Waiting Here. S vydavatelstvím Serjical Strike Records nabízí skupinám mimo mainstream, společného projektu Serje Tankiana a Arto Tunçboyacıyana.
Později zpíval s Les Rita Mitsouko ve skladbě Terminal Beauty, také zpíval se skupinou Fair To Midland během živého hraní improvizované verze jejich písně Walls of Jericho z alba Fables from a Mayfly: What I Tell You Three Times Is True. Na několika projektech spolupracoval se svým dobrým přítelem, režisérem Diranem Noubarem. Jejich spoluprací vznikl i filmový dokument Armenia, a Country Under Blockade, dokument byl opatřen komentářem namluveným Serjem Tankianem. Noubar hraje na kytaru během písně Saving Us z alba Serje Tankiana Elect the Dead a režíroval videoklip pro píseň Baby.
Tankian se také angažuje na politické scéně, spolu s Tomem Mollerem založili organizaci Axix Of Justice. Často veřejně kritizuje násilí a nespravedlnost na světě.
Tankian pracuje na druhém albu, které má vyjít v roce 2009. Řekl, že má být jazzovější a má mít více orchestrální zvuk. Nová píseň nazvaná Sounds of War, která je hrána na posledních koncertech, ukazuje hru ve stylu jazz fusion.
V současné době žije v Calabase ve státě Kalifornie. Svůj "druhý domov" má na Novém Zélandu, kde v roce 2007 získal povolení k trvalému pobytu. Dokonce se objevila fáma, že hodlá zůstat na Novém Zélandu, dokud neskončí válka v Iráku, Tankian to však v rozhovoru popřel.
Z hudby poslouchá hodně jazz - Miles David, dále pak: Fair To Midland, Tom Waits, Cesaria Evora, Ravi Shankar, Thelonious Monk. Povídá se, že je od roku 2005 ženatý s arménskou umělkyní Angelou Madatyan.
Tankian momentálně spolupracuje na muzikálu s arménským scénáristou Stevenem Saterem. Má být založen na antické tragédii o Prométheovi (Spoutaný Prométheus - Aischylos). Oznámil, že již existuje osm písní
Každý měsíc má program s Tomem Morellem, kde si zvou hosty jako Mumia Abu-Jamal (politický vězeň), Noam Chomsky(jazykovědec) apod. Často se účastní demonstrací. Je vegetarián, nesleduje televizi a neposlouchá ani rádio.
V nedávném rozhovoru s českou hudební televizí óčko sdělil, že před čtyřmi nebo pěti měsíci přestal kouřit, protože už byl čas.

Diskografie

System Of A DOwn


Serart

Axis Of Justice

Sólo

Single CD


Vzhled

Má hnědé oči, černé kudrnaté vlasy, které několikrát výrazně změnil, např. v klipu Spiders se objevil s dredy, při několika starších koncertech byl obarven na blond. Při vydání alba Toxicity měl vlasy nakrátko ostříhané. V době vydání alba Mezmerize/Hypnotize měl vlasy dlouhé po ramena. Momentálně má opět vlasy nakrátko. Měří 183 cm.

Externí odkazy


Videa

19. srpna 2008 v 16:05 Meredith Brooks


Obrázky Meredith

19. srpna 2008 v 16:04 | Misha |  Meredith Brooks
Meredith Brooks

Meredith Brooks

19. srpna 2008 v 16:00 | Misha |  Meredith Brooks

Meredith Brooks

Meredith Brooks
Zbožňuje zvuk lamp EL34, Claptonovo sólo v Layle a všechny svoje kytary a aparáty, o kterých dokáže v rozhovorech mluvit celé hodiny. Její kytarová technika si vydobyla respekt u takových jmen, jakými jsou Carlos Santana nebo Jay Black (osobní kytarář Ericka Claptona), který pro ni ve Fender Custom Shopu zhotovil několik nádherných nástrojů. Ano, řeč je o talentované skladatelce, zpěvačce a kytaristce Meredith Brooks.
Na jedné straně záliba ve starých vintage nástrojích a zvucích, na straně druhé okouzlení z nových nahrávacích možností. Tak by se dal charakterizovat pocit z tvorby Meredith Brooks, která sebe sama považuje především za kytaristku, přestože je také velmi dobrou skladatelkou a zpěvačkou. Jak přiznává, na její hudební vývoj měla největší vliv starší sestra, která jí věnovala první kytaru a objevila pro ni dnes již legendární album Eric Clapton with Derek and the Dominos.
V období puberty působila Meredith v nejrůznějších regionálních skupinách okolo Seattleu. Velmi obdivovala hru Erica Claptona, a proto si pořídila starého stratocastera, kterého zapojovala do aparatury marshall. Později přijala angažmá v kapele Graces (seskupení bývalé členky Go Go, Charlotty Caffey). V roce 1990 s nimi natočila studiovou nahrávku, po které skupinu opustila. Chtěla se totiž více věnovat cvičení na kytaru a skládání písní. To se jí vyplatilo, protože již za pět let přišla nabídka od firmy Capitol na natočení "sólovky", která dostala název Blurring the Edges

Blurring The Edges
Od začátku měla Meredith představu, že celé debutové album musí být postaveno na zvucích starých kytar a aparátů, které chtěla skloubit s moderně znějícím základem. "Nahrávání byl rozhodně zajímavý proces. Album mi produkoval David Ricketts - výborný kytarista, producent a umělec, který má na kontě několik platinových alb. Původně chtěl na desku natáčet i kytary, ale já jsem mu řekla: ,Ne! Ne! Ne! Když budeme hrát na kytary oba, pak si všichni budou myslet, že ty lepší party jsou vždy od tebe!'"
Během natáčení měla k dispozici dvacet kytar a patnáct aparátů. Většinou šlo o fendery, guildy a martinky. Tak vysoký počet nástrojů byl pro ni téměř nezbytný, protože do každé písně hledala tu nejoptimálnější kombinaci aparatury a kytary. Nejvíce základů nakonec nahrála na Fender Custom Shop Stratocaster a '52 Telecaster, které byly většinou zapojeny přes kombo gibson z padesátých let, anebo přes overbuilt, což je aparát konstruktérů z firmy Matchless, který se zvukově pohybuje mezi značkami Matchless a Vox. Z akustik nejčastěji brala do rukou model Martin D-28 a starý guild, půjčený od Davida Rickettse. V úvodním singlu Bitch můžeme pro změnu slyšet kromě již zmíněné martinky také elektrickou kytaru fernandes s ručně motanými snímači seymour duncan.
K nejzajímavějšímu exempláři z její sbírky ale rozhodně patří kytara segurl, se kterou je Meredith vyfocena na obale Blurring the Edges a kterou můžeme slyšet v písni Pollyanne. Jde o nástroj vyrobený kytarovým konstruktérem z Phoenixu. Tvarem je vzdáleně podobný telecasterům. Na celém světě jich existuje pouze šest. Jsou totiž zhotoveny z masivní vrchní desky barového pultu, který byl instalován v rozmezí padesátých až devadesátých let v jedné z arizonských hospod. Tato kytara je navíc po celém okraji potažena stříbrnou laminátovou plastickou hmotou, která pochází ze stejného zdroje.
Jediný kytarový efekt použitý na nahrávce je DigiTech Artist. Ve skladbě Somedays přes něj Meredith nahrávala slideové sólo. Nelze zapomenout také na její oblíbený e-bow (např. Watch You Fall nebo Wash My Hands).
Debut Blurring the Edges měl velký posluchačský ohlas a líbil se také Jay Blackovi, osobnímu kytaráři Erica Claptona, který Meredith postavil a poslal nádherný Fender Telecaster s javorovým krkem v barvě butterscotch blonde, osazený snímači custom (kobylkovým singlem hot broadcaster s rovnými magnety a krkovým '50 Tele). Oba motal ručně známý technik Abby Yarri. Použitá mosazná kobylka této kytary je z modelu Danny Gatton Telecaster.
Album bylo velmi rychle multiplatinové, a proto spokojení šéfové firmy Capitol věnovali Meredith k narozeninám další dva přírůstky do její sbírky - akustiku taylor a elektriku Gretsch Silver Jet. Jen pro úplnost, během turné, které podporovalo vydání Blurring the Edges, hrála Meredith na Fendera Telecastera přes stowattovou hlavu Soldano, která byla propojena s bednou Messa Boogie, osazenou reproduktory Celestion JBL.


Meredith Brooks (Capitol 1997).
Meredith Brooks

Deconstruction
Druhé album Deconstruction (1999) bylo vytvářeno v experimentálnějším duchu než to předchozí. Meredith chtěla dosáhnout "obrovského zvuku kytar a extrémních groovů", a proto si jako spoluproducenta pozvala Davida Darlinga. Většinu stop natáčela společně s kapelou do 24stopého analogu značky Studer. Zbytek kytar potom do ADATu v Davidově domácím studiu. Každý kytarový part byl nahráván přes lampový aparát. K dispozici měli komba Fender DeVille, '86 Vox AC 30, '62 Fender Deluxe a zesilovač Soldano, který byl zapojen přes reproduktor komba Messa Boogie Mark III. Snímali je vždy dvěma mikrofony (Shure SM57 se dotýkal mřížky u reproduktoru a "ambientní" Neumann U47 byl o tři stopy dále).
Veškeré kytary značky Fender, na které Meredith na albu hrála, vyrobil v Custom Shopu Jay Black: kromě již zmíněného telecastera to byly čtyři straty (Robin's-egg blue stratocaster s palisandrovým hmatníkem, bílý '62 Stratocaster s ebenovým hmatníkem, Sparkle stratocaster a tmavomodrý stratocaster se snímači lace sensors, oba s javorovým krkem) a dva telecastery (custom akusticko-elektický telecaster s palisandrovým hmatníkem a telecaster s javorovým hmatníkem v barvě mědi). Na albu se ale také objevují '68 Gibson Les Paul, '62 Gibson Les Paul Custom a Gretsch Silver Jet, z akustik pak Martin D-28, dvanáctistrunná yamaha, Taylor 900 cutaway a Guild DV52.
Meredith s Davidem využili také mnoho kytarových pedálů, jako např. Way Huge Swollen Pickle (pro natáčení "nakřáplých" doprovodů), tremolo Lovetone Wobulator, kvákadla Z. Wex Seek a Cry Baby, Buzz Box, ProCo RAT II. nebo DigiTech 2101 Space Station.
Některé kytarové party na desce byly procesorovány a stříhány v sampleru Akai S2000 nebo upravovány pomocí pluginů v Pro Tools. Akustické kytary filtrovali pomocí modulu Access Virus. Pro elektrické kytary využívali nejvíce Sherman Filter Bank, kompresory Manley či Empirical Labs Distressor, Rocktron Replifex a noise gate značky Drawmer. Většina doprovodů a rifů na Deconstruction vznikala tak, že David zapnul pás a nechal hrát Meredith to, co ji zrovna napadlo. Nakonec mu zůstala tři CD plná kytarových vyhrávek, z nichž pak sestříhal krátké rify, rytmické party a různé zvuky, které nasadil do hotových základů většiny skladeb. Zašel občas i tak daleko, že například v písni Back to Eden nahradil "kopák" u bicích velmi nízkým procesovaným kytarovým tónem.
Druhé album, které již nebylo tak úspěšné jako debut, provázelo v roce 2000 turné, během nějž Meredith nejčastěji hrála na stratocastera, kterého zapojovala do komba Fender Blues DeVille. Co se týče kytarových efektů, nejvíce se jí osvědčily Hughes & Kettner Tube Factor, kvákalo Cry Baby, DigiTech Space Station a Rocktron Replifex, z něhož používala tremolo, phaser a chorus. Její oblíbenou značkou strun se stalo D'Addario (.010-.052), přes které hrála trsátkem fender heavy.

Bad Bad One
Prodejnost Deconstruction nesplnila představy šéfů firmy Capitol a ti se rozhodli neprodloužit Meredith smlouvu. Její zatím poslední album proto vyšlo u menšího vydavatelství Gold Circle Records pod názvem Bad Bad One (2002). Natáčení, jehož produkce se opět ujal David Darling, probíhalo v podobném duchu jako u předchozí nahrávky, včetně použitých kytar a aparátů.
Naživo se k Meredith připojila vyhledávaná studiová kytaristka Janet Robin. Pokud je budete mít možnost vidět společně naživo, zjistíte, že ať se jedná o muže či ženu, vždycky je to jenom v rukách.

Diskografie:
Blurring the Edges
(Capitol, 1997)
See It Through My Eyes (1984/1998)
Deconstruction (Capitol, 1999)
Bad Bad One (Gold Circle Records, 2002)

Teenageři mají rádi Amy :)

17. srpna 2008 v 20:05 | Misha |  ! Aktuálně !
Mezi zpěvačkami, které v současnosti nejvíc přitahují teenagery, ukořistila Amy Lee krásné druhé místo. Krásné, že? :D

Ben Moody - vlastní nahrávací společnost

17. srpna 2008 v 19:22 | Misha |  ! Aktuálně !
Americký hudebník a skladatel Ben Moody, který měl velký podíl na úspěchu rockové skupiny Evanescence , se rozhodl posunout svůj zájem o hudbu do jiného rozměru - založil label FNR Records.
Benovým hlavním cílem je pomáhat kreativním a nadějným muzikantům. Jeho první klientem je sólová zpěvačka Hana Pestle, která se netají tím, že její hudební kořeny čerpají například z Radiohead, Sarah McLachlan či The Cranberries. Bena zaujal její výjimečný hlas. Dodejme, že Moody je známý také díky několika kolaboracím - například s Avril Lavigne, Celine Dion, Davidem Hodgesem či Kelly Clarkson.
http://img.photobucket.com/albums/v16/xxblack_magicxx/BenMoodyLick.jpg

Vyhazov členů Evanescence

17. srpna 2008 v 19:15 | Misha |  ! Aktuálně !
Vyhazov dvou členů skupiny Evanescence bude možná mít soudní dohru. Naznačil to bubeník Rocky Gray v prohlášení na svém blogu. "
Management Amy Lee mi napsal, že podle smlouvy nemám právo do ničeho mluvit. A nemám právo ani tisku sdělovat důvody, proč jsem byl vyhozen," píše Rocky a dodává: "Ještě dřív, než se k tomu vyjádřím, dám to přečíst svému právníkovi."
Také Amy Lee vydala prohlášení. V něm naznačuje, že se nic neděje. Kapela podle ní zkouší s novými muzikanty a s Johnem LeComptem a Rockym Grayem se rozešla přirozenou cestou, přičemž na to oba byli připraveni.
"Nemusíte se trápit ani kvůli turné, přátelé, rozhání chmury Amy Lee. "Žádný koncert nebude zrušen a brzy se uvidíme."
http://gothicmetal.aspone.cz/evanescence.jpgtak takhle už je neuvidíme... =(