The Open Door

26. května 2008 v 16:45 | Misha |  Evanescence =)
  1. Sweet sacrifice - Hned v první písničce ukazuje Amy sílu svého hlasu a jeho jistotu i ve výškách. Pěvecky opravdu náročná píseň plná tónových přechodů. Na úkor dynamiky této písně se může zdát elektrická kytara poněkud nudná, ale asi věc názoru...
  2. Call me when you're sober - Píseň je skutečně směsicí toho nejlepšího. Projeví se tu opět úžasná dynamičnost, která provází celé album. Prostor dostane úžasný Amyin hlas, který chvílemi zní až v trojhlasu a který je v dokonalém kompromisu s kytarou i bubny. Když se v závěru přidají i housle a klavír, jde opravdu o úžasnou píseň.
  3. Weight of the world - Tato písnička je tak trochu předurčení těch dalších. Po poslechu asi každému dojde, že na albu bude dost tvrdých tónů elektrické kytary. V závěru se objeví pasáž s čistým kytarovým zvukem (dále jen "clear kytara").
  4. Lithium - Velmi krásný začátek z klavíru a houslí. Střídání clear kytary s kytarou elektrickou.
  5. Cloud nine - Je dost netradiční. Vyskytuje se zde elektrizovaný hlas. Vlastně celá píseň je založená na zdánlivých disharmoniích, intro a outro mi trochu připomíná písničku "Even in death".
  6. Snow white queen - Další píseň s jemnými disharmonickými prvky, je opravdu výrazně dynamická. Za zmínku stojí úžasný druhý hlas.
  7. Lacrymosa - Výrazné rytmické intro z bubnů a houslí, v různých variacích pak provázejí celou skladbou. V této písni se uplatní výborný sborový zpěv.
  8. Like you - Pmalejší pěvecky náročnáBez tohoto rušivého prvku by šlo asi o dost hezkou písničku, ale tohle je opravdu dost dráždivé.
  9. Lose control - Pěvecky náročná písnička plná přechodů a blue-tónů. Jemý začátek, pak tvrdý nástup bandu.
  10. The only one - intro připomínající písničku Missing. Výrazná dynamika. Misty trojhlasný vokál.
  11. Your star - Velmi zajímavá písnička. Jediným rušivým efektem je jedna opakující se pasáž. Tato písnička se možná brzo oposlouchá.
  12. All that I'm living for - Asi nejdynamyčtejší písnička z celého alba. Mnoho kytary, klavíru, houslí i sborového zpěvu...
  13. Good enought - Celá se nese v pomalém tempu. Klavír, housle, cello. Užasný vokál Amy, který v této písničce vynikne opravdu v celém rozsahu. Přesto, že to není "akční písnička" ani nijak zvlášť dynamická a přesto, že má vůbec nejdelší stopáž 5:31, není vůbec nudná a každý si jí určitě vychutná.
Rozhodně každému, kdo někdy Evanescence poslouchal nebo poslouchá, doporučuji si tuhle desku poslechnout. A to celou.
Hodnocení: 85%
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama